kärlek på jobbet

I vanliga fall öppnar hon knappt upp sina brungröna ögon, svarar inte på tilltal och visar aldrig ett leende. Detta är en fin dam, men som ibland överraskar med humor och skoj. Dessa tillfällen är tyvärr ovanliga. Men IDAG kom en man på besök. En skäggig och "slafsig", med rutig flanellskjorta - EMANUEL - hennes "vän". Under den korta tiden jag gav denna dam medicin sken hon mer än jag sett henne göra dessa 4 veckor tillsammans. De sa inte många ord till varandra, sällskapet var liksom nog. Hon log konstant och lika som Edwards hud i Twillight kan glittra, gjorde hennes ögon. Jag blev alldeles varm i hela kroppen, kärleken nådde genom hela rummet.



Idag kände jag att "fan! jag vill också vara kär".
Lättare sagt än gjort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0